Voorkappers.nl in coronatijd

Alle updates rondom het coronavirus

Laatste nieuws:

06-11-2021: Per 6 november is het weer verplicht om een mondkapje te dragen in alle publieke binnenruimtes - waaronder ook onze winkel op de Atoomweg 5 te Hoorn. Ook zijn de spatschermen terug bij de kassa en vragen wij u om de handen te desinfecteren bij binnenkomst.

28-04-2021: Per 28 april mogen de niet-essentiële winkels weer open zonder afspraak. Dit betekent dat onze fysieke winkel vanaf woensdag 28 april weer geopend is voor zowel zakelijke als particuliere klanten. U hoeft geen afspraak meer te maken en kunt gewoon langs komen. Winkelwagen in de winkel is verplicht, maximaal 5 klanten tegelijk in de winkel toegestaan. Wij vragen je vriendelijk om geen discussies aangaande deze maatregelen aan te gaan met de medewerkers. Het ophalen van online bestellingen in de winkel is ook weer mogelijk. U kunt zich melden bij de kassa met uw ordernummer om de webbestelling op te halen. 

Drukte bij PostNL kan (nog steeds) voor vertraging zorgen

Door enorme drukte bij PostNL kan de bezorging van je bestelling iets langer duren dan je van ons gewend bent. Zodra de bestelling ons magazijn verlaat ontvang je uiteraard een e-mail met track-and-trace informatie. Houdt deze goed in de gaten voor de bezorgstatus van je pakket.

Nu € 2,99 voor bezorging servicepunt in Nederland

Tijdelijk zijn de verzendkosten voor bezorging op een servicepunt in Nederland verlaagd naar € 2,99. Zo kun je kleinere bestellingen toch voordelig laten bezorgen. Voor orders van € 100,- ex. BTW of meer blijft de verzending natuurlijk gratis. 

 

 

Veelgestelde vragen

Bezorging

Afhaalpunten: kan ik pakketten ophalen en retourneren?

De Voorkappers winkel te Hoorn is geopend voor zakelijke en particuliere klanten. Het is ook mogelijk om bestellingen op te halen bij onze locatie. U kunt deze bestellingen online plaatsen en kiezen voor ophalen in de winkel. De meeste PostNL servicepunten zijn ook weer geopend voor het afhalen en retourneren van pakketen. Het kan zo zijn dat een servicepunt nu andere openingstijden hanteert. Op deze pagina kun je precies zien welke PostNL servicepunten wanneer geopend zijn. Tijdelijk is bezorging op een servicepunt voor orders onder de € 100,- ex. BTW verlaagd naar € 2,99. Wil je een pakket retour sturen? Vergeet deze dan niet aan te melden via [email protected] De voorwaarden voor retourneren kun je op deze pagina vinden.

Blijft jullie leverbelofte hetzelfde? 

Wij doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te leveren. Bij ons geldt voor 14:00 besteld, dezelfde dag verzonden. De leverdatum die je tijdens het afrekenproces ziet is in de meeste gevallen zeker haalbaar, daarom kun je ervan uit gaan dat we die dag zullen leveren. Door grote drukte bij PostNL kan de levering wel een dagje langer duren dan je van ons gewend bent. Je ontvangt van ons altijd een track-and-trace link. Houdt deze goed in de gaten voor het exacte bezorgmoment.

Mijn ophaalpunt is gesloten, wat nu?

Heb je gekozen voor levering op een PostNL servicepunt dat nu is gesloten? Geen zorgen. PostNL doet hun uiterste best om alle pakketten die op gesloten servicepunten liggen weer op te halen. Deze worden dan op het dichtsbijzijnde, geopende servicepunt bezorgd. Was jouw bestelling nog niet bezorgd? Ook dan brengt PostNL deze naar het dichtsbijzijnde, geopende servicepunt. Je kunt in je track-and-trace informatie zien op welk servicepunt jouw bestelling is bezorgd.

Kan mijn bestelling vertraging oplopen? 

Ja, dit is altijd mogelijk. Door toenemende drukte met online bestellingen kan de bezorging via PostNL helaas vertraging oplopen. Wij doen er alles aan om je de service te bieden die je van ons gewend bent.

Hoe werkt de bezorging nu? 

De bezorging van pakketten gaat gewoon door. Wij werken samen met onze bezorgpartner PostNL. De gezondheid van de medewerkers en klanten staat voorop. Hierbij worden de RIVM-richtlijnen serieus opgenomen. De bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact. De bezorgers houden zich strikt aan de hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Al onze pakketten worden aangetekend geleverd. Dit betekend dat er een handtekening nodig is voor ontvangst. Omdat een handtekening zetten zonder fysiek contact en met afstand vrijwel onmogelijk is, noteert de bezorger de laatste cijfers van je BSN-nummer. Mocht je deze niet uit je hoofd weten, houdt dan je identificatiebewijs bij de hand op het moment van bezorging. 

Kan er worden bezorgd als ik in quarantaine zit?

Ja, dit is uiteraard ook mogelijk. De bezorgers van PostNL weten precies hoe ze hygiënisch moeten werken en houden zich strikt aan de richtlijnen van het RIVM met 1,5 meter afstand en vermijding van fysiek contact. Zit jij in quarantaine omdat je zelf corona hebt of in contact bent geweest met iemand die besmet is met het virus? Draag dan bij het ontvangen van je bestelling een mondkapje om verdere verspreiding te voorkomen. Je kan ook kiezen voor bezorging op een servicepunt. Hier blijft een pakket maximaal 8 dagen liggen, wellicht is je quarantaine dan weer afgelopen en kun je je bestelling ophalen. 

Ik zit in quarantaine, mag iemand anders mijn pakket ophalen? 

Ja dit kan. Zorg ervoor dat de persoon die jouw pakket ophaalt een geldig legitimatie bewijs mee heeft (geen kopie) en jouw track-and-trace code en adres kan opnoemen. Dan komt het in orde. 

 

Assortiment

Hebben jullie voldoende voorraad?

Bij al onze artikelen staat vermeld of deze op voorraad zijn of niet. Als een artikel op voorraad staat, dan is deze ook echt op voorraad. Voor artikelen die zijn uitverkocht kan het even duren voor er nieuwe voorraad binnen komt. Sommige leveranciers hebben vanwege de crisis moeite met leveringen. Bij artikelen die niet voorradig zijn kun je je inschrijven voor een notificatie. Dan ontvang je automatisch een e-mail zodra dit artikel weer op voorraad is. 

Waarom zijn sommige artikelen opeens duurder geworden?

Sommige producten zijn sinds de coronacrisis heel populair of lastig te verkrijgen. Als er ergens veel vraag naar is, maar weinig aanbod, dan stijgt de prijs automatisch. Wij proberen alle artikelen voor de meest scherpe en eerlijke prijs aan te bieden, zodat er geen oneerlijke prijsstijgingen zijn. 

Hebben jullie speciale corona artikelen?

Ja zeker. Op onze hygiëne pagina staan alle artikelen voor een schone, hygiënische werkomgeving en persoonlijke hygiëne. Daarnaast hebben wij kleuring home kits en beauty home kits samengesteld, zodat je snel en gemakkelijk alle benodigde spullen kunt vinden. Onder kleuring home kits staan verfkwastjes, verfbakjes, mini-oxydanten en kleuronderhoudende producten. Bij beauty home kits staan wenkbrauw kleuringen, skincare en staalwaren. 

 

Over Covid-19

Is er steun voor kappers en kapsters? 

De ANKO heeft een Corona Steunpunt waar het laatste nieuws, veelgestelde vragen en andere informatie omtrent Covid in de kappersbranche worden gedeeld. Op deze pagina kun je het ANKO Corona Steunpunt vinden.

Kan ik besmet raken met Corona via een pakket?

De kans op besmetting via een pakket of de post is erg klein. Het RIVM zegt dat de kans klein is dat je besmet raakt door het aanraken van oppervlakten of spullen, zoals pakketten. De kans op besmetting is nog kleiner als je regelmatig je handen wast en aanrakingen aan het gezicht voorkomt. 

Wat zijn de huidige Corona maatregelen?

De belangrijkste en meest recente maatregelen vind je op deze pagina van het RIVM.

 

 

 

 

Terug naar boven