Garantie en reparatie

Heb ik garantie op mijn artikelen?

Zeker weten! Wij garanderen dat je bij Voorkappers een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is tevens de wettelijke garantie. Zolang je die haardroger alleen gebruikt om je haar te drogen en niet je pas geverfde muren, komt het wel goed met dat normaal gebruik.

Als het niet zo is, zoeken we naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie, vervanging of terugbetaling van het aankoopbedrag.

 

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?

Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt. Handig, toch?

 

Hoelang geldt de garantie?

Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel. 

De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel. De fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

 

Hoe laat ik mijn artikel repareren?

Onze reparatieservice staat sowieso voor je klaar. We hebben alleen een startschot nodig. Dat geef je aan door een email te sturen naar [email protected] met een zo goed mogelijke beschrijving van het defect.

U krijgt hierna de verzendgegevens en informatie hoe de artikelen te versturen naar onze reparatieservice.

 

Worden er verzendkosten berekend bij garantie en/of reparatie?

Was uw aankoop een particuliere aankoop?

  • Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening indien je geen gebruik maakt van ons retourlabel. Maak je gebruik van ons retourlabel, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
  • België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.

Was uw aankoop een zakelijke aankoop?

  • Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening indien je geen gebruik maakt van ons retourlabel. Maak je gebruik van ons retourlabel, dan wordt er €4,95 exclusief BTW in rekening gebracht. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
  • België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.

Hoelang duurt de reparatie?

Zo kort mogelijk. We hebben onszelf een maximum duur van 15 werkdagen opgelegd. Maar natuurlijk streven we ernaar veel sneller klaar te zijn. We houden je sowieso op de hoogte. 

Buiten garantie

Als een defect niet binnen de garantie valt, kan de reparatie iets langer duren. We gaan namelijk pas aan de slag nadat jij ons de toestemming hebt gegeven. We geven je dan ook eerst een inschatting van de kosten zodat jij zelf kunt beslissen wat je wilt doen.

 

Is een reparatie gratis?

Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we je artikel gratis.

Ook buiten de garantievoorwaarden laten we je niet in de kou staan. We repareren je artikel tegen betaling maar geven eerst een inschatting van de kosten. Zo kun jij bepalen wat je wilt doen:

  1. laten repareren tegen betaling
  2. terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van 19,95 euro 
  3. gratis recycling
Terug naar boven